Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, stadiul lucrarilor
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
* Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, o investiție de suflet pentru mine și un drum strategic pentru dezvoltarea județului, se apropie de final
* Se lucrează pe toate cele trei viaducte, două dintre acestea urmând să fie date în circulație în curând
* A fost adjudecată și licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului de 2,5 km din zona cu cedări de terasament
Lucrările de modernizare a Drumului Național DN 29D Botoșani-Ștefănești se apropie cu pași mari de final. Se lucrează pe toate cele trei viaducte, așa cum puteți vedea și din fotografiile realizate la fața locului în aceste zile.
Primele două viaducte, cel de la intrarea și de la ieșirea din Stăuceni, sunt aproape de finalizare și de darea în circulație. Constructorul lucrează la rampele de acces, la turnarea asfaltului pe întreaga lungime a celor două viaducte, precum și la execuția rosturilor și montajul parapetelor.
Pe viaductul 3, cel de la Drislea, s-a ajuns în etapa montării grinzilor, realizată deja pe 3 din cele 7 deschideri ale viaductului. Și aici se lucrează, în paralel, la rampele de acces.
Podul de la intrarea în Trușești dinspre Botoșani a fost finalizat, eforturile constructorului îndreptându-se în prezent asupra podului nou din Drislea, ajuns în etapa realizării hidroizolației.
Sunt lucrări și la amenajarea rigolelor și a trotuarelor pe ultimele tronsoane ale drumului unde aceste operațiuni nu au fost deja executate, precum și pentru realizarea conexiunilor cu drumurile laterale.
Foarte bine arată și intersecțiile în care au fost montate sistemele de iluminat moderne, cu panouri fotovoltaice.
Avem, așadar, toate motivele să fim optimiști în privința evoluției acestei investiții importante pentru noi, botoșănenii, care, cu siguranță, va fi finalizată în vara acestui an.
Continui să monitorizez îndeaproape evoluția lucrărilor de modernizare a drumului care leagă municipiul reședință de județ de orașul Ștefănești și de Republica Moldova, prin vama de la Stânca-Costești.
Mă bucur să constat că demersurile insistente pe care le-am întreprins la Ministerul Transporturilor, inclusiv prin interpelarea ministrului Sorin Grindeanu, au dus la deblocarea situației referitoare la tronsonul de 2,5 km de la mijlocul DN 29D, din zona cu cedări de terasament. De curând a fost adjudecată licitația organizată pentru realizarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării acestui tronson, astfel încât, la final, vom putea circula în cele mai bune condiții, fără sincope, pe un drum modernizat cap-coadă, de la Botoșani până la Ștefănești.
Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, stadiul lucrarilor