Cred că în viaţa unui inginer, cel mai important este să vezi realizate obiective la care ai muncit fie pe şantier, fie ca proiectant sau consultant, fie verificând calitatea, pentru că fiecare etapă a unei investiţii are importanţa sa.

La sfârşitul anului 1994 am fost bucuros când mi-am încheiat prima sarcină importantă ca inginer şi anume terminarea lucrărilor la fundaţiile actualului sediu al Direcţiei Muncii din Botoşani

În perioada 1994-1996 am avut oportunitatea de a lucra în proiectarea lucrărilor de drumuri judeţene şi mă bucur şi acum când trec pe trasee pe care le-am gândit şi le văd executate: prima asfaltare a drumului judeţean spre Gulioaia-Dângeni; prima asfaltare a drumului judeţean spre Poiana-Sarafineşti; modernizarea cu trei benzi pe urcare a drumului judeţean spre Vorona; ranforsări ale drumurilor judeţene de la Roma, Blândeşti, Truşeşti.

Activitatea de proiectare a continuat până în anul 2004 în zona privată cu mari satisfacţii. Reabilitarea drumurilor din comunităţile rurale sărace finanţate prin Fondul Român de Dezvoltare Socială a fost un prim pas spre a vedea bucuria oamenilor din zone ca: Mlenăuţi, Başeu, Măgura, Baranca, Oneaga, Sărata, Cerbu, Dragalina, Păun, Murguţa, Cişmăneşti, Iacobeni, Hulub, Conceşti, Movileni, Racovăţ, Corjăuţi. De asemenea, am participat la scrierea şi implementarea primelor proiecte SAPARD la Hudeşti, Suharău, Broscăuţi, Hăneşti, încheiate cu succes. Tot în perioada 2003-2005 am participat ca şi consultant la implementarea Proiectului de Dezvoltare Rurală care a condus la realizarea unor obiective importante în comunităţi rurale: pietruire drumuri şi construire pod în comuna Mihălăşeni, pietruire drumuri, construire pod şi alimentare cu apă la Tudora, pietruire drumuri şi alimentare cu apă la Stăuceni, pietruire drumuri la Vorona, pietruire drum în asociere Tudora-Vorona, pietruire drum în asociere Pomârla-Ibăneşti, pietruire drum în asociere Mihălăşeni-Hăneşti

Unul din proiectele importante la care am pus la bătaie toată priceperea acumulată în anii facultăţii a fost proiectul de semaforizare a 7 intersecţii din municipiul Botoşani, care funcţionează şi astăzi, proiect care a dus la fluidizarea circulaţiei pa Calea Naţională

Din anul 1998, odată cu angajarea la Inspectoratul Judeţean în Construcţii am înţeles cât de importantă este activitatea de control în acest domeniu, activitate care s-a dezvoltat foarte mult şi cu foarte mari eforturi. Calitatea înseamnă bani iar constructorii au înţeles, în timp, că este necesar să investească în această activitate tocmai pentru a reuşi să prelungim viaţa construcţiilor şi pentru a face în aşa fel încât să nu reparăm la nesfârşit ci să şi dezvoltăm lucrări noi pe bază de tehnologii noi, cu termene de garanţie care au ajuns acum la 5 ani.

Activitatea de control impune seriozitate, asumarea răspunderii, lipsa compromisului dar şi satisfacţia realizării unor lucrări de calitate.

În decursul anilor, am participat şi la monitorizarea efectelor calamităţilor din 2005, 2008 dar mai ales din 2010. Am reuşit să fim alături de comunităţile locale şi să facem astfel încât reabilitarea unor obiective importante afectate de inundaţii să fie finanţate de către guvern. Chiar în acest an, într-o primă etapă se vor reabilita 13 poduri în comunele Rădăuţi-Prut, Mileanca, Hăneşti, Dobârceni, Truşeşti, Copălău, Corni. Văculeşti, Hilişeu-Horia, Pomârla, în oraşul Săveni, municipiul Dorohoi şi se va reface ocolitorul Pacea în municipiul Botoşani. Nu este doar meritul meu dar sunt bucuros că am pus umărul la refacerea acestor obiective şi la redarea speranţei oamenilor din aceste zone grav afectate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *