Blog

Intrările în Municipiul Botoșani, reparate de CNAIR sub supravegherea SDN Botoșani

Intrările în Municipiul Botoșani, reparate de CNAIR sub supravegherea SDN Botoșani
Se execută în aceste zile lucrări la ultima dintre cele patru intrări în Municipiul Botoșani care au fost preluate de la municipalitate pentru reparații.
Constructorul a început așternerea îmbrăcăminții asfaltice la intrarea în oraș dinspre Săveni.
Aceeași operațiune a fost finalizată la intrările dinspre Suceava, Ștefănești și Iași, pe aceasta din urmă fiind realizate și marcajele rutiere corespunzătoare.
Lucrările se realizează de către CNAIR, sub supravegherea SDN (Secția de Drumuri Naționale) Botoșani, după preluarea in baza unui protocol a tronsoanelor de drum de la municipalitatea locală.
Intrările în Municipiul Botoșani

Progrese semnificative înregistrate la modernizarea DN 28B Botoșani-Tg. Frumos

Progrese semnificative înregistrate la modernizarea DN 28B Botoșani-Tg. Frumos

Lucrările de modernizare a Drumului Național DN 28 B Botoșani-Tg. Frumos, principala cale de legătură a județului nostru cu restul țării, au intrat în linie dreaptă.

Constructorul lucrează la finalizarea îmbrăcăminții asfaltice pe tronsoane extinse de pe toată lungimea drumului, prin turnarea stratului de uzură.

Progrese importante s-au realizat și în reabilitarea tronsonului de la granița dintre județele Botoșani și Iași.

La Hârlău se poate circula pe asfalt de la intrare și până la ieșire, eforturile constructorului fiind direcționate în această perioadă către lucrările din Tg. Frumos.

În ceea ce privește podurile, traficul mai este restricționat pe o singură bandă, pe care se circulă alternativ, cu ajutorul semafoarelor, doar în cazul podurilor de la Buda și Flămânzi.

Au început și lucrările de consolidare a zonelor cu alunecări de teren, primul tronson atacat de constructor fiind cel din apropierea Mănăstirii Zosin.

Am constatat, așadar, progrese importante, consistente, înregistrate în evoluția lucrărilor de modernizare a acestui drum național extrem de important pentru județul nostru, așa cum se poate vedea și din albumul foto.

Încep lucrările de consolidare a zonei cu alunecări de teren de la Zosin

Încep lucrările de consolidare a zonei cu alunecări de teren de la Zosin

Veste foarte bună pentru botoșăneni! Ultimul tronson din Drumul Național DN 28B de pe raza județului Botoșani neatacat până la această dată, cel cu alunecări de teren din apropierea Mănăstirii Zosin, intră în lucru.

Încep lucrările de consolidare în zona Zosin, la km 63.
Modernizarea întregului Drum Național DN 28B, care asigură legătura întregului județ cu restul țării, mai face astfel un pas important înainte.

Consolidare a zonei Zosin

Drumul Strategic, aproape de finalizare

Drumul Strategic, aproape de finalizare

INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI

Drumul Strategic, aproape de finalizare
Am constatat cu mulțumire faptul că se apropie de finalizare și lucrările de pe ultimul lot din cele trei ale Drumului Strategic, pe traseul Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești.
Așa cum se poate vedea și din albumul foto alăturat, constructorul finalizează turnarea ultimului strat asfaltic pe zona Albești – Trușești.
Podurile si trecerile la nivel cu calea ferată au fost finalizate. Se montează semnele de circulație și se realizează marcajele rutiere.
Astfel, suntem foarte aproape de finalizarea întregului proiect al Drumului Strategic, pe care l-am inițiat și l-am susținut pentru finanțare, în calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean.
strategic 12.08.23

Strat de uzură așternut pe DN 28B Botoșani-Tg. Frumos

Strat de uzură așternut pe DN 28B Botoșani-Tg. Frumos
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
Strat de uzură așternut pe DN 28B Botoșani-Tg. Frumos
Sunt mulțumit să constat că modernizarea Drumului Național DN 28B Botoșani-Tg. Frumos continuă să progreseze.
Se așterne ultimul strat asfaltic, cel de uzură, pe tronsonul cuprins între Buda și municipiul Botoșani. Lucrarea este la această dată în diferite faze de execuție, după cum se poate vedea în fotografiile realizate la fața locului în aceste zile.

 

tg frumos 11.08.23

Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești, aproape de finalizare

Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești, aproape de finalizare
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești, aproape de finalizare
Sunt bucuros că modernizarea Drumului Național DN 29D Botoșani-Ștefănești se apropie cu pași mari de final.
Constructorul lucrează la execuția marcajelor rutiere, la montarea semnelor de circulație, a parapetelor și a bornelor kilometrice și hectometrice.
Se poate circula în condiții foarte bune pe toate cele trei viaducte. La viaductul de la Drislea este aproape de finalizare și ultima operațiune, cea de montare a parapetelor.
Se finalizează și ultimul strat de asfalt, cel de uzură, pe porțiunea de 800 de metri din apropierea intersecției spre Șoldănești.

Demersuri în serie pentru reamenajarea intersecției de la Roșiori

Demersuri în serie pentru reamenajarea intersecției de la Roșiori
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
Demersuri în serie pentru reamenajarea intersecției de la Roșiori, catalogată drept ”punct negru” din punctul de vedere al siguranței circulației
Intersecția de la Roșiori dintre Drumul Național DN 29 Botoșani-Săveni și Drumul Județean DJ 296A este locul în care, de-a lungul timpului, s-au produs numeroase evenimente rutiere, unele dintre acestea soldându-se și cu victime omenești. Este motivul pentru care tronsonul de drum național care cuprinde și această intersecție a fost înregistrat, inclusiv în PNRR, în categoria ”punctelor negre” (hotspot) care urmează a fi eliminate prin găsirea și implementarea unor soluții tehnice menite să sporească siguranța circulației.
Preocupat de tot ceea ce înseamnă siguranța circulației în județul Botoșani, i-am adresat în Parlament ministrului Transporturilor, începând cu primăvara anului 2022, mai multe întrebări pe tema punctului negru de la Roșiori. Răspunsul scris primit de la ministru chiar la prima dintre aceste întrebări, datată 16 martie 2022, mi-a dat speranțe că reamenajarea intersecției se va putea realiza rapid, într-un interval ”estimat la șase luni”, conform documentului semnat de Sorin Grindeanu și datat 5 iulie 2022.
Din nefericire, lucrurile nu s-au petrecut în practică la fel de rapid, astfel încât am fost nevoit să revin în două rânduri cu întrebări adresate ministrului Transporturilor pe acest subiect. Puteți urmări în format video ultima dintre aceste întrebări, formulată chiar săptămâna trecută, înainte de vacanța parlamentară.
Continui, așadar, să urmăresc cu mare atenție și acest subiect, de care depinde siguranța circulației pe unul dintre drumurile naționale din județul nostru, cu convingerea că, în cele din urmă, demersurile pe care le întreprind vor da roade, iar punctul negru de la Roșiori va putea fi eliminat, prin reamenajarea intersecției și a întregului sector de drum național.

Șapte poduri și podețe din județul Botoșani se află în stare nesatisfăcătoare – interpelare

Șapte poduri și podețe din județul Botoșani se află în stare nesatisfăcătoare – interpelare
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
* Șapte poduri și podețe din județul Botoșani se află, conform expertizelor tehnice, în stare nesatisfăcătoare sau critică
* Impuls oficial, de la tribuna Parlamentului, adresat ministrului Transporturilor pentru remedierea situației (VIDEO)
Siguranța circulației pe drumurile naționale din județul Botoșani este o temă care mă preocupă în mod constant. Nimeni nu poate să se joace cu viața oamenilor. Este motivul pentru care, în calitate de reprezentant al botoșănenilor în Senatul României, i-am adresat în mod repetat întrebări și interpelări ministrului Transporturilor pe această temă.
Situația podurilor și podețelor de pe drumurile naționale botoșănene, pe care am reușit să le expertizăm încă din anul 2021, necesită intervenția promptă pentru remedierea problemelor constatate. În ultima ședință de întrebări și interpelări din sesiunea parlamentară încheiată în urmă cu câteva zile i-am solicitat ministrului Transporturilor răspunsuri concrete cu privire la lucrările ce urmează a fi demarate pentru un număr de trei poduri și patru podețe de pe drumurile naționale, aflate în prezent în stare nesatisfăcătoare sau critică (vezi VIDEO).
Este vorba de podurile de pe DN 29 de la Ungureni și Mănăstireni și de podul de pe DN 29B de la Leorda, precum și de podețele de la Lunca (pe DN 29C, în comuna Vf. Câmpului), Glodu Alb (pe DN 29, lângă Săveni), Liveni și Rădăuți Prut (ambele pe DN 24C).
Conform legislației și normativelor în vigoare, după ce o expertiză tehnică încadrează starea unui pod sau podeț în categoriile ”nesatisfăcătoare” sau ”critică”, administratorul drumului respectiv (în cazul drumurilor naționale, CNAIR) are obligația de a remedia deficiențele semnalate în cel mai scurt timp posibil.
De aceea am uzat pentru a treia oară de acest instrument parlamentar al întrebărilor și interpelărilor, pentru a impulsiona demersurile în vederea reabilitării sau construirii, de la caz la caz, a celor șapte poduri și podețe din județul nostru.

Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, tot mai aproape de finalizare

Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, tot mai aproape de finalizare
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești, tot mai aproape de finalizare (Album FOTO)
Modernizarea unuia dintre cele mai importante drumuri naționale din județul Botoșani se apropie cu pași repezi de sfârșit. Lucrările la Drumul Național DN 29D, care face legătura între municipiul reședință de județ și vama cu Republica Moldova de la Stânca-Costești, sunt foarte aproape de finalizare.
Viaductul 3, de la Drislea, va putea fi dat oficial, în foarte scurt timp, în circulație. La această dată, constructorul a finalizat accesul pe viaduct dinspre Trușești. Rampa de acces dinspre Drislea este și ea pregătită pentru așternerea straturilor asfaltice.
Pe celelalte două viaducte operațiunea întreprinsă în aceste zile este cea de montare a stâlpilor de iluminat. Deja pe viaductul 1, cel de la intrarea în Stăuceni dinspre Botoșani, stâlpii au fost montați, iar pe viaductul 2, dintre Stăuceni și Victoria, se lucrează la montarea lor.
Pe tronsonul din apropierea intersecției cu drumul spre Șoldănești, constructorul a finalizat pe partea dreaptă a drumului caseta de lărgire a părții carosabile pe o lungime de 800 de metri, între km 21+000 – km 21+800.
Amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată din Trușești a fost și ea finalizată.
Sunt foarte mulțumit de faptul că această investiție extrem de importantă pentru botoșăneni, pe care am promovat-o, susținut-o și monitorizat-o îndeaproape în calitate de parlamentar, se apropie de final. Vom avea parte în cel mai scurt timp de un drum foarte bun între Botoșani și Ștefănești, ceea ce crește perspectiva unui trafic intens pe axa vest-est, către Republica Moldova, prin județul nostru.
Modernizarea DN 29D – 05,07,2023

Interpelare privind modernizarea tronsonului de la mijlocul DN 29D Botoșani-Ștefănești

Interpelare privind modernizarea tronsonului de la mijlocul DN 29D Botoșani-Ștefănești
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
VIDEO – Interpelare a ministrului Transporturilor pentru modernizarea tronsonului de 2,5 km de la mijlocul DN 29D Botoșani-Ștefănești
Lucrările de modernizare a Drumului Național DN 29D Botoșani-Ștefănești se apropie de final. Vom dispune în curând de un drum nou, pe care se va putea circula în condiții foarte bune, făcându-se astfel legătura între municipiul reședință de județ și Republica Moldova, prin vama de la Stânca-Costești.
În aceste condiții este inacceptabil ca un tronson relativ scurt, de 2,5 km, între km 18+500 – km 21+000, să rămână nemodernizat, aproximativ la mijlocul unui întreg drum național care va arăta impecabil.
Este vorba de acel segment de drum care a fost construit în urmă cu mai mult de 10 ani și ulterior s-a degradat. Cei 2,5 km nu au putut fi cuprinși în proiectul de modernizare a întregului DN 29D, care acum se apropie de final, din cauză că, la data respectivă, exista un litigiu pe rol între CNAIR și constructor cu privire tocmai la acel tronson.
Este motivul pentru care, după finalizarea în justiție a litigiului, am reușit să finalizăm expertiza tehnică a celor 2,5 km, în anul 2021. Ulterior, pentru a urmări progresul acestei investiții, i-am adresat, de la tribuna Parlamentului, o serie de interpelări ministrului Transporturilor, ultima dintre ele chiar săptămâna trecută.
Sunt optimist în privința reușitei demersurilor pe care le fac în calitate de reprezentant al botoșănenilor în Parlamentul României, astfel încât în cel mai scurt timp problema să poată fi rezolvată, iar cei 2,5 km de drum să fie la rândul lor modernizați.
Am adresat această ultimă interpelare a ministrului Transporturilor pe tema tronsonului de 2,5 km miercuri, în ultima ședință de întrebări și interpelări din sesiunea parlamentară recent încheiată (vezi VIDEO):

Modernizare DN 28B Botoșani – Tg. Frumos:

Modernizare DN 28B Botoșani – Tg. Frumos:
INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI
Modernizare DN 28B Botoșani – Tg. Frumos:
– pasajul de la Frumușica a fost redat circulației după finalizarea căii de pod.
– se execută armarea dalei de suprabetonare la podurile de la Buda (dreapta) și de la ieșirea din Flămânzi spre Frumușica.
pasajul de la Frumușica a fost redat